Lille on statistiliselt alla 250 000 elanikuga linn Põhja-Prantsusmaal, Belgia piiri lähedal, kus toimusid 2015. aasta korvpalli Euroopa meistrivõistluste finaalmängud.

Uskumatu, et statistika näitab niivõrd väikest elanike arvu, sest nädalavahetusel tundus, et ostukeskustes ja tänavatel oli rohkem rahvast. Aga võimalik, et pooled olid leedukad.

Linnas on isegi metroo, mille üks sihtpunkt on üle 50 000 istekohaga Pierre-Mauroy jalgpallistaadion, millest pool oli ümber ehitatud ajutiseks Euroopa suurimaks korvpalliväljakuks mahutavusega kuni 27 000.

Leedukad

Sprite tänavakorvpalli Eesti, Läti ja Leedu võitjatel avanes võimalus osa saada EM finaalmängust, kus mängis ka Leedu võistkond. Kuna suur osa ürituse korraldusest käis läbi Leedu korvpalliliidu, siis boonusena said võitjad kohtuda Leedu võistkonnaga ning nendega isegi koos lõunatada. Lisaks oli võimalik läbi FIBA Escort Service näha staadioni siseruume ning saada osa ainult vippidele ja mängijatele mõeldud treeningust.

Kuigi finaalis pani Hispaania paremuse maksma, sest Gasol on español, español, español, siis ka Leedu ja Põhja-Leedu fännid võisid hõbemedalitega rahule jääda.

Leedukad tähistasid Leedu-Serbia poolfinaali võitu sedasi, et finaalmängul keelati alkoholi müük ära. Kes väga soovis sai enne mängu alast väljas õlle osta. Väga paljud leedukad ei saanud staadionil sees õlut ostes arugi, et tegemist on alkoholivaba versiooniga.

Ürituse konstruktiiv-kriitilised tähelepanekud:

Igasugune nännimüük oli väljaspool igasugust arvestust – suursponsor PEAK oli oma jalatsikarbid üles seadnud WC kõrvale ning vähestes müügipunktides oli müüa vaid paari EMi särki ning Navarro mängusärki. Navarro asemel oleks samahästi võinud olla Ronaldo särk.

BEKO-le turundus tegev agentuur vajab samuti “kiitust”, sest kui geniaalne võib olla mäng, kus vaheajal kaks võistlejat panevad aja peale särgid selga ja võtavad ära ning panevad need väljakule toodud pesumasinasse. Eesti fännid nägid sarnast lahendust ka Riias.

Ka maskottide ettevõtmised jäid lahjaks ja kui FIBAl on midagi NBAst õppida, siis vähemalt seda, kuidas showd teha.

Lille metroo saab aga kiita, sest uskumatult kiiresti said üle 26 000 fänni ürituselt liikuma. Kevadise NBA üritusega Londonis, kus oli vähem rahvast, ei saa liiklust võrrelda.

Lühidalt kokkuvõttes oli siiski tegemist korraliku elamusreisiga, millest on mida mäletada.